AcasăAdrian Ioan Veştea : Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va beneficia de o soluţie...

Adrian Ioan Veştea : Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va beneficia de o soluţie de top în privinţa dirijării traficului, de la Saab Suedia

-

Experienţa Suediei în dirijarea traficului aerian la distanţă este impresionantă!

Este o certitudine: Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va beneficia de o soluţie de top în privinţa dirijării traficului!
În prima zi a deplasării în Suedia, la propunerea companiei suedeze SAAB – furnizorul soluţiei de turn digital pentru Aeroportul Brașov, am participat la o vizită de lucru la centrul de dirijare a traficului aerian situat în localitatea Sundsval, împreună cu delegaţia din care facem parte alături de reprezentanţii AACR, ROMATSA Bucureşti şi Arad.
Din centrul de la Sundsval sunt operate de la distanţă patru aeroporturi din Suedia, folosind aceeaşi tehnologie care va fi implementată şi la Braşov.

Astăzi, în cea de-a doua zi a vizitei pe care o efectuăm în Suedia, am fost invitaţi la sediul principal al companiei SAAB, lider în tehnologii avansate – pornind de la submarine, avioane de vânătoare, radare militare, până la soluţii digitale de dirijare atât pentru activităţi militare, cât şi pentru aeroporturi civile.

SAAB este astăzi unul dintre liderii mondiali în tehnologie ca rezultat al faptului că în fiecare an fondurile alocate cercetării reprezintă 25% din cifra de afaceri a firmei.

Am prezentat stadiul actual al investiţiilor realizate la Aeroportul Braşov, unde una din principalele provocări o reprezintă implementarea soluţiei de turn virtual furnizată de compania SAAB.

Specialiştii de la SAAB ne-au adus în atenţie aspecte legate de implementarea soluţiei la Braşov pentru funcţionarea turnului remote, cât şi detalii privind echipamentele meteo şi posibilitatea furnizării automate a datelor meteo de aerodrom prin autometar.
După prezentări, colegii noştri de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi ROMATSA au formulat o serie de întrebări specifice privind procesul de implementare a soluţiei de dirijare la distanţă.

După aceste discuţii aplicate, am fost invitaţi la sediul LFV – furnizorul de servicii de navigaţie din Suedia.

Am vizitat sediul de lângă Stockholm al acestei instituţii, unde într-o clădire nouă, extensie a clădirii iniţiale, se asigură dirijarea în mod remote a patru aeroporturi, dintre care cel mai îndepartat este situat la peste 1200 km de capitala Suediei.

Am urmărit controlori de trafic la lucru în fata pupitrelor, dirijând traficul pe aeroporturi aflate la distanţă, în zone de munte, acoperite de zăpadă.
Centrul pe care l-am vizitat dispune de o sală care permite ca în viitor să fie dirijate 24 de aeroporturi în sistem remote.

Am avut ocazia să vedem cum arată şi cum funcţionează sistemul de dirijare la distanţă, am pus întrebări, am purtat discuţii, toate acestea pentru a înţelege provocările prin care au trecut cei care au gândit şi au certificat acest sistem complex, dar sigur pentru aeronavele dirijate.

Am primit o mulţime de informaţii menite să ne ajute şi să ne familiarizeze cu sistemul ce va fi implementat la Braşov.

Lasă un răspuns

- Advertisment -

Must Read

Cum se antrenează piloții ucraineni pe avioanele de luptă americane F-16...

Piloții și tehnicienii ucraineni se antrenează pe avioanele F-16 în condiții meteo dificile la baza aeriană Skrydstrup din Danemarca. Volodimyr Zelenski a publicat un...

Descoperă mai multe la Suedia ⓜ mapamond domains

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura