A treia reuniune de proiect din cadrul parteneriatului multilateral Comenius cu titlul „Live- Learn- Work” (2011-2013), în care este implicat şi Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni, a avut loc săptămâna trecută, în Lidingö, Stockholm, Suedia. Unitatea de învăţământ fălticeneană a fost reprezentată de patru elevi – Iulia Câmpanu, Daria Zamă, Andrei Argatu, Alexandru Larion – şi patru profesori – Alina Ciubotaru, Anca Şoldănescu, Ioan Caulea şi Dorin Nistor.
Prof. Ioan Caulea, responsabilul parteneriatului din partea Colegiului Naţional „Nicu Gane”, a declarat: „Programul organizat de şcoala din Suedia, „Futuraskolan Lidingö”, a cuprins diverse activităţi care să poată duce la atingerea obiectivului propus – acela de a dezvolta în rândul elevilor deprinderile de bază pentru a munci într-un mediu multicultural, multilingvistic şi într-o continuă schimbare, pentru a trăi, a învăţa şi a munci într-un spaţiu european comun în care limbile şi culturile diferite, artele şi tradiţiile îi leagă pe oameni aparţinând unor grupuri sociale şi etnice variate”.
„Ice-breaking”, mini-scenarii şi revista proiectului
După întâlnirea cu profesorii şi elevii şcolii gazdă (la familiile cărora au locuit elevii fălticeneni), a urmat o primire fastuoasă, sub un tunel de flori, şi o activitate tip „ice-breaking” de interrelaţionare care a constat într-o prezentare culturală a ţării gazdă şi o prezentare, în acord cu tema proiectului, a tuturor câştigătorilor premiilor Nobel din ţările partenere.
Următoarea activitate a constat în prezentarea unui mini-scenariu în care câte un elev din fiecare ţară a jucat rolul unui pitic din povestea „Alba ca Zăpada”. Fiecare pitic (cei şapte pitici reprezentând cele şapte ţări partenere) a dialogat cu Alba ca Zăpada pentru a scoate în evidenţă abilităţile specifice fiecărui popor pe care l-a reprezentat. Mini-scenariile vor constitui o piesă de teatru care va fi jucată în Lituania, la următoarea reuniune de proiect din luna mai.
Elevii au participat la orele de curs ale colegilor suedezi, în timp ce profesorii, în funcţie de disciplinele pe care le predau, au participat la activităţi pedagogice în care s-a pus accent pe prezentarea sistemelor educaţionale ale ţărilor participante, curriculum-ul, metode active de predare, managementul situaţiilor conflictuale şi au pus la punct ultimele detalii referitoare la produsele pe care le presupune derularea proiectului – revista proiectului, de care este responsabil colegiul fălticenean, şi site-ul proiectului.
Fiecare şcoală din ţările partenere, prin elevii prezenţi în mobilitate, au avut de pregătit o prezentare a trei meserii / ocupaţii, din care una tradiţională, specifică zonei în care se află şcoala parteneră, şi alte două moderne, actuale – cu o largă căutare. Elevii din Fălticeni au prezentat următoarele ocupaţii: prelucrarea lemnului (tradiţională), medicina şi arhitectura. La concursul de cultură generală, în aer liber, unul dintre elevii de la „Nicu Gane”, Alexandru Larion, a făcut parte din grupul care a câştigat locul I.
„Ca urmare a discuţiilor purtate cu partenerii şi colegii de-a lungul celor patru zile de proiect, dar şi după mesajele primite de la parteneri pe email şi pe forumul de pe site-ul proiectului, considerăm că a treia reuniune de proiect a fost bine organizată şi şi-a atins obiectivele propuse”, a precizat prof. Ioan Caulea, responsabilul parteneriatului din partea Colegiului Naţional „Nicu Gane”.
Elevi ai Colegiului Naţional „Nicu Gane” Fălticeni, la Stockholm