Joi, 13 noiembrie 2014, ora 16:00
Digital Art Center, Borgarfjordsgatan 12, Kista
Joi, 13 noiembrie, curatoarea Tincuţa Heinzel va susţine o prezentare a proiectului de expoziţie Haptosonics la Centrul de Artă Digitală din Stockholm. Iniţiat în colaborare cu curatoarea norvegiană Hillevi Munthe, proiectul Haptosonics a fost prezentat în 2013 la Atelier Nord din Oslo, cu sprijinul ICR Stockholm, şi explorează potenţialul artistic al textilelor electronice.
Prezentarea susţinută de curatoarea de origine română va avea loc în contextul inaugurării, de către Universitatea Stockholm, a centrului de artă digitală DAC Gallery, un spaţiu dedicat proiectelor interdisciplinare, care îmbină arta şi ştiinţa. ICR Stockholm susţine de asemenea această colaborare, numărându-se printre primele instituţii partenere ale acestui nou centru de artă.
Proiectul expoziţional Haptosonics investighează relaţia dintre formele de experienţă tactilă şi acustică. Interesat de potenţialul artistic al combinaţiei dintre tehnologiile digitale şi materialele textile, proiectul prezintă câteva din cele mai relevante abordări în domeniul esteticii computerizate din domeniul textil şi impactul pe care acestea il au asupra spectatorului. În prezent, curatoarea Tincuţa Heinzel lucrează la o continuare a proiectului prezentat în 2013 în Norvegia, lucrările ce vor fi incluse în proiectul de anul viitor urmărind aceeaşi linie a “fibrelor poetice”, produse prin îmbinarea tehnicii digitale cu materialitatea ţesăturilor.
Tincuţa Heinzel este artist și curator, membru al Asociaţiei 2580 (Cluj, Romania) și al Institutului Paidia (Köln, Germania). După studii de artă și antropologie culturală la Cluj, şi-a susţinut teza de doctorat în estetică şi ştiinţele artei la Universitatea Paris 1 Panthéon-Sorbonne. Domeniul său de cercetare este relația dintre artă și tehno-științe, cu o atenție specială acordată textilelor electronice și tehnologiilor portabile. Producţia sa artistică se concentrează asupra textilelor, textilelor electronice, instalațiilor video și interactive. Ea a iniţiat şi curatoriat mai multe proiecte, printre care „Arii de conflu(x)ente” şi „Artişti în industrie”. Ca editor a publicat Artă, spaţiu şi memorie în era digitală la editura Paideia (Bucureşti, 2010) şi a coordonat numărul dedicat „Fenomenologiei tehnologiilor digitale” al revistei Studia Philosophia (no.3/2010).
Persoană de contact: Ioana Leca, coordonator de proiect ICR Stockholm – ioana.leca@rkis.se / 0046 8 20 76 06.